meny

Livet i Harstad

På Trondens ved havet, kun 2,5 km unna Harstad sentrum, finner du Harstad folkehøgskole.

Harstad er en aktiv kultur- og studentby, og flere av våre elever blir værende på grunn av studier på UIT (Campus Harstad) eller jobb. Vi bruker byen så mye vi kan gjennom skoleåret. Vi går på konserter og forestillinger på byens mange scener, vi er på flere av de mange (minst 18) festivalene i løpet av ett år og besøker ofte naboen vår; Trondenes historiske senter, som også har en middelaldergård som er et levende museum. Badelandet Grottebadet ligger i en underjordisk grotte, og der er det også et treningssenter.

Vi ligger bare 1,8 km fra nærmeste butikk og 2,5 km fra sentrum av Harstad. Dette gjør at man lett kan gå fra skolen og til mange av plassene man trenger å nå. I tillegg er det gode bussforbindelser.

Her er en oversikt over aktuelle aktiviteter i Harstad og omegn

Se også «Livet på skolen».