meny

Å finne måter å være sammen på

Hva skal man finne på når man er langt borte fra hverandre, men har lyst til å gjøre noe sammen, trenger å røre seg og har behov for å være ute?
Å finne måter å være sammen på

Da danser vi!
I fjor hadde vi en P!NK-musikal, og danser og koreograf Eirik Dreyer Sellevold lagde en nydelig koreografi til låta Bridge of Light. Eskild og jeg, stipendiatene i år, spilte inn ca 30 sekund av koreografien som en start og så utfordret Hege elevene til å lage koreografi til resten. De ble delt inn i par som skulle samarbeide om å lage hver sin del av koreografien, og så skulle de lære de andre i klassen den. Etter litt øving skulle vi hver for oss gå ut og filme oss selv mens vi dansa.

Hver for oss!
Det å jobbe alene og jobbe sammen med instruktør er to helt forskjellige opplevelser. Når du er alene må du stole på at det du gjør blir bra og at det blir som du hadde tenkt, og så må du skifte fokus – fra den som gjør til den som ser om det er godt nok, og det er ikke alltid man er like grei med seg selv om en instruktør, eller omvendt. Når du har instruktør får du tilbakemelding med en gang og trenger på en måte ikke å skifte fokus så ofte.

Sammen!
Etter at vi hadde filmet oss selv ute, ble disse filmene klipt sammen til en fantastisk video. Selv om det er over en skjerm, ble det på en rar måte litt som å jobbe i blackbox igjen. Det er jo sånn vi jobber der. Vi blir gitt en inspirasjon, får lov til å være kreative sammen, vi løser oppgavene sammen, og så til slutt får noen se på hva vi har gjort!

– Embla Olsen, stipendiat 2019-2020